صفر تا صد آشنایی با وردپرس

۱۱۲ بازديد


 
وردپرس به زبان ساده:
اگر بخواهیم به زبان ساده به معرفی وردپرس بپردازیم، وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه اندازی انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ بپردازید. با اطمینان بر اساس تجربیات شخصی و نمونه های  مشاهده شده به جرأت می توانم این اطمینان را به شما بدهم به دلیل انعطاف بالایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد با استفاده از آن قادر خواهید بود تا اقدام به راه اندازی هر نوع وبسایت با وردپرس کنید.

اگر بخواهیم با یک زبان حرفه ای تر اقدام به معرفی وردپرس کنیم و پاسخ این سوال را که وردپرس چیست؟ را بدهیم می توان گفت، وردپرس عبارت است از یک سایت ساز متن باز و رایگان تحت وب که در دسته CMS ها (Content Management System) قرار دارد. همانطور که اشاره شد وردپرس به صورت رایگان و متن باز می باشد که می توان آن را جزء دسته نرم افزارهای دنیای آزاد  قرار داد.  به معنی این است که اگر دستی در برنامه نویسی و کدنویسی داشته باشید قادر خواهید بود تا هر نوع شخصی سازی بر روی وردپرس انجام داده و سایت دلخواه خود را با استفاده از آن  طراحی و پیاده سازی کنید.

وردپرس چیست به زبان حرفه ای: وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و توسط Mysql نیز پشتیبانی می شود، همچنین نسخه ای برای پست گرس کیو ال نیز موجود می باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است.


تاریخچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس

مت مولنوگ پایه‌گذار وردپرس است که در 27 مِی سال 2003 آن را به صورت رسمی عرضه کرد، نرم‌افزار کدبازی که در ابتدا به طور گسترده از سوی وبلاگ نویسان برای نوشتن وبلاگ مورد استفاده قرار می گرفت اما حالا با گذشت چند سال از انتشار آن و بروزرسانی های مختلفی که در آن ایجاد شده و از طرفی همان انعطاف پذیری که در بالا به آن اشاره شد قادر خواهید بود تا علاوه بر وبلاگ با استفاده از افزونه ها و طراحی های اختصاصی در پوسته های وردپرس هر نوع وبسایتی را با آن راه اندازی کنید.

آموزش کامل نصب وردپرس روی هاست

برای راه اندازی وردپرس کافی است تا آخرین نسخه از این سیستم مدیریت محتوای محبوب را دانلود کرده و سپس با تهیه هاست مناسب اقدام به نصب و راه اندازی آن کنید، که در مقالات آموزشی میزبان فا به تمام روش های نصب وردپرس پرداخته ایم و به شرح زیر می باشند. شما بر اساس نیاز خود می بایست روش مناسب را انتخاب کنید.

 

  • آموزش نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل
  • آموزش نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین
  • آموزش نصب وردپرس روی ادان دامین سی پنل
  • آموزش نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین
  • آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
  • آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین
  • آموزش نصب وردپرس روی ساب دامین سی پنل
  • نصب وردپرس روی ساب دامین دایرکت ادمین

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

وردپرس به قدری با سیستم های مختلف تعامل دارد که حتی می توانید آن را روی سیستم خانگی خودتان نیز نصب و راه اندازی کنید! برای این کار باید برنامه ای روی سیستم نصب نمایید تا سیستم کامپیوتری شما به میزبان تبدیل شود و بعد می توانید بدون نیاز به هاست و دامنه، وردپرس را نصب و سایت خود را طراحی کنید و در آخر این اطلاعات را به یک هاست واقعی منتقل کنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.